Kompletna instrukcja: Jak polakierować samochód jak prawdziwy zawodowiec?

Kompletna instrukcja: Jak polakierować samochód jak prawdziwy zawodowiec?

Czy lakier Twojego samochodu jest wyblakły i matowy? Szukasz zmiany koloru? Bez względu na to, z jakiego powodu, lakier do samodzielnego malowania samochodów może doprowadzić do zaoszczędzenia tysięcy złotych.
Dowiedzenie się, jak malować samochód, nie jest łatwym procesem, ale dzięki dobremu przygotowaniu i systematycznemu podejściu, twój samochód będzie wyglądał jak nowy w mgnieniu oka.
Zanim zaczniesz pracować, postępuj zgodnie z poniższym przewodnikiem, aby uzyskać informacje na temat malowania samochodu.

Zaopatrzenie

Zakładając, że nie masz dostępu do czegoś takiego jak kabina bezpyłowa, musisz przygotować kilka elementów przed rozpoczęciem pracy.
Malowanie samochodu nie jest niczym innym jak malowaniem pokoju w Twoim domu. Jest to czasochłonna praca i prawdopodobnie będziesz musiał zarezerwować przynajmniej kilka dni, aby ją wykonać. Idealnie byłoby, gdybyś miał kilka weekendów, w których mógłby pracować nad tym projektem.
Najlepiej jest użyć wiaty, aby pominąć niektóre elementy, ale można to zrobić na zewnątrz, jeśli pogoda na to pozwala, a Ty zastosujesz jakieś środki ostrożności.

Oto lista podstawowych materiałów pomocniczych, których potrzebujesz:

  • Dużo papieru ściernego mokrego i suchego o granulacji 1200 i 2000 ścierniwa
  • Szlifierka elektryczna lub pneumatyczna
  • Taśma maskująca i gazety do maskowania
  • Sprężarka
  • Pistolet
  • Rozcieńczalnik do farb
  • Maski twarzy
  • Okulary ochronne
  • Podkład
  • Farba akrylowa lub lakier epoksydowy
  • Lakier bezbarwny
  • Odkurzacz do utrzymywania czystego obszaru.

Do małych i średnich samochodów potrzebny jest ok. 4 litrów podkładu lub warstwy podkładowej, 11 litrów warstwy wierzchniej i 8 lub 11 litrów warstwy bezbarwnej. Dla większych samochodów należy mieć 6 litrów podkładu, 15 litrów lakieru nawierzchniowego i 11 lub 15 litrów lakieru bezbarwnego.
Zazwyczaj profesjonaliści zużywają mniej. Ale lepiej mieć za dużo farby, niż za mało.
Jeśli chcesz dopasować kolor samochodu, podaj kod kolorystyczny do lakierni samochodowej. Można go znaleźć na tabliczce znamionowej samochodu, a sklep powinien być w stanie go dopasować.

Prace przygotowawcze

Pierwszą rzeczą, którą powinieneś zrobić, aby przygotować się do malowania samochodu, jest oczyszczenie obszaru pracy z kurzu. Jeśli malujesz na zewnątrz, przewód doprowadzaj do dołu i upewnij się, że nie malujesz tam, gdzie mogłoby to spowodować przedostanie się zanieczyszczeń na mokrą farbę.
Następnie należy umyć samochód i wyczyścić wszystkie powierzchnie. Upewnij się, że pozbyłeś się wszystkich zanieczyszczeń, smarów i brudów drogowych, które znajdziesz.
Jeśli chcesz pomalować takie detale, jak komora silnika, progi wewnętrzne lub bagażnik, zamierzasz dodać sobie mnóstwo czasu do pracy. Będziesz musiał zdemontować samochód aż do jego nagich podstaw, a to obejmuje również demontaż silnika.
Jeśli jednak chcesz tylko pomalować powierzchnię zewnętrzną, wystarczy, że zamaskujesz obszary, których nie chcesz lakierować.

Następnie nałożyć maskę przeciwpyłową, okulary ochronne i włączyć odkurzacz.

Usuwanie lakieru

Pierwszą rzeczą, którą powinieneś zrobić, to zdjąć lakier z samochodu. Można to rozpocząć od zeszlifowania okrężnymi ruchami. Konieczne może być ręczne szlifowanie narożników i małych szczelin.
Najlepszym sposobem na uzyskanie doskonałego wykończenia jest zeszlifowanie całego samochodu z powrotem do gołego metalu z zachowaniem gładkości. Jest to czasochłonne, każdy panel dodatkowy prawdopodobnie zajmie dwie godziny, ale da Ci to najlepszy wynik.
Jeśli Twój czas jest ograniczony, nie musisz tak daleko posuwać się. Upewnij się, że otrzymujesz gładką, równą powierzchnię, wykończając ostatni etap drobnoziarnistym, mokrym i suchym papierem ściernym.
Następnie przetrzyj całą powierzchnię czystym szmatką i rozcieńczalnikiem, aby pozbyć się pyłu. Następnie odczekaj, aż wszelkie pozostałości całkowicie odparują, zanim przejdziesz do kolejnego etapu.

Gruntowanie

Następnie zamaskuj obszary, które nie mają być malowane farbą. Wykonuj tę czynność ostrożnie, aby nie doszło do nadmiernego rozpylenia.
Następnie wymieszać podkład z rozcieńczalnikami, korzystając z instrukcji na puszce do farb. Różnią się one w zależności od farby.
Zanim zaczniesz malować, przećwicz technikę natrysku. Zrób to na tanim kawałku karoserii znalezionym na złomowisku lub użyj złomu stali, który leżał obok warsztatu. Trzymaj pistolet w odległości około piętnastu centymetrów od panelu i spryskuj go ruchem zamiatania z boku na bok.
Naciskaj spust tylko podczas przesuwania pistoletu. Jeśli przytrzymasz go przez cały czas spryskiwania, farba będzie grubsza tam, gdzie zmieniłeś kierunek i będzie ściekać.
Po zapoznaniu się z techniką, nanieś podkład na samochód. Zacznij od dachu i pracuj w dół. Jeśli robisz to właściwie i stosujesz cienką, równą warstwę, całkowite pokrycie powierzchni zajmie Ci około dwóch lub trzech warstw.

Należy przestrzegać podanych w instrukcji czasów schnięcia między warstwami, nie należy spieszyć się z pracą.
Po zakończeniu gruntowania powierzchnia będzie pokryta powłoką proszkową. Do szlifowania powierzchni należy używać papieru ściernego o ziarnistości 2000, aż do uzyskania gładkiej i równej powierzchni. Następnie wyczyść pistolet i wytrzyj powierzchnię szmatką zwilżoną rozcieńczalnikami.
Nie nakładaj jednak zbyt cienko podkładu, gdyż może on zostać usunięty.

Malowanie

Podobnie jak w przypadku podkładu, należy wymieszać farbę zgodnie z instrukcjami podanymi na puszce. Nałożyć powłokę lakierniczą przy użyciu tych samych technik natryskowych. Po prawidłowym nałożeniu każda warstwa będzie potrzebować około dziesięciu minut na schnięcie warstwy, a następnie 20 minut na utwardzenie farby.
Powinieneś potrzebować około trzech lub czterech warstw, a przed nałożeniem ostatniej warstwy pozbądź się wszelkich pozostałości pyłów papierem ściernym o ziarnistości 2000. Następnie przetrzeć czystym szmatką.

Powtarzamy te dwa ostatnie kroki również w przypadku lakieru bezbarwnego.

Usuń warstwę maskującą, gdy farba jest jeszcze mokra, upewniając się, że na mokrej powierzchni nie ma przyklejonej taśmy lub papieru. Poczekaj, aż warstwa wyschnie przez cały zalecany czas, a następnie sprawdź, czy nie ma mankamentów.
Wtedy można wypolerować lakier okrężnymi ruchami, uważając, aby nie przytrzymywać zbyt długo szlifierki w jednym miejscu, aby nie przetrzeć lakieru.

Jak pomalować samochód?


Przy odpowiedniej praktyce, dbałości i wytrwałości, możesz całkowicie samodzielnie pomalować swój samochód. Zaoszczędzi Ci to trochę pieniędzy i da Ci satysfakcję, że możesz zrobić coś samodzielnie.

Teraz, kiedy wiesz jak pomalować samochód, idź i zrób to!

Aby dowiedzieć się więcej o nowościach samochodowych, odwiedź nasz blog już dziś.

Kompletna instrukcja: Jak polakierować samochód jak prawdziwy zawodowiec?
2.8 (56%) 5 głos[ów]